LED nápisy jsou skvělým reklamním prvkem, jelikož umožňují ztvárnit v podstatě libovolnou reklamu. Vyjímají se zejména jako název podniku či třeba slogan. Podsvícení z nich dělá zajímavý doplněk prostoru, který zaujme potenciální zákazníky.
LED nápisy jako reklama
LED nápis se skládají z malých svítivých diod a využívány jsou zejména pro prezentaci textu. Ovšem doplnit je lze i dalšími grafickými prvky. To vše je přitom prezentovaná ve výrazném a jasném světle. Jde o moderní formu reklamy, která má značnou oblibu. Flexibilní výroba umožňuje vytvořit různé designy a přizpůsobit se tak firemní identitě.
Vizuální marketing je při komunikaci s cílovou skupinou velmi důležitý. Klíčem je vytvořit silný vizuální dojem. Toho lze dosáhnout právě díky svítící reklamě, která upoutá pozornost. Zároveň nabízí způsob, jak vyniknout v konkurenčním prostředí.
Využití LED nápisů v reklamě
Tradiční formy reklamy jako jsou billboardy, reklamní totemy a podobně mají stále své místo. Ovšem atraktivnějším provedením jsou právě LED nápisy, které přináší nový rozměr reklamy díky atraktivnímu osvětlení.
Často se lze setkat s jednoduchými nápisy na jednobarevném podkladu. Díky osvětlení diodami skvěle vyniknou. Ovšem někde mají stále ještě své místo LED displeje, na kterých lze promítat libovolný text. Kromě toho sem lze zařadit také neony – i ty totiž v dnešní době využívají LED diody.
Výhody a specifika LED nápisů
Právě vysoká viditelnost je největší výhodou LED nápisů. Jsou zřetelné i za špatných světelných podmínek a nelze je jen tak přehlédnout. V dnešní době jsou navíc i flexibilní – na výběr je z několika různých provedení a výsledný design tak lze zcela přizpůsobit.
Oproti tradičnímu osvětlení jsou LED diody úspornější, spotřebují méně energie, a navíc mají delší životnost. Celkové náklady tak nejsou příliš vysoké. Je však třeba počítat s tím, že na nápisy působí vnější faktory, které mohou ovlivnit životnost.
Potěší také designová variabilita – vyrobit lze různé tvary, velikosti a barevné kombinace, vytvoříte tak unikátní a atraktivní reklamu pro svou firmu či vyrobíte krásné firemní logo.
Umístění LED nápisů
Jednou z možností je venkovní umístění, zejména pro klasické LED nápisy. Nejčastěji jde o fasády budovy, kam se umisťují jména firem, loga či reklamní sdělení. Výhodou je vysoká viditelnost, reklamy si všimne každý kolemjdoucí.
Nicméně všechny LED nápisy lze umístit i do interiéru. Může jít například o nákupní centra, ale i firemní prostředí, podnik a podobně. Velké nápisy zaujmou, neony jsou pak skvělou volbou, pokud chcete vytvořit jedinečnou atmosféru. Hodí se třeba na recepci, do vstupní haly a podobně.
Nevýhody a omezení LED nápisů
Přestože LED nápisy v reklamě nabízejí mnoho výhod, existují také některé nevýhody a omezení, které je třeba zvážit. Jde například o počáteční náklady, pořízení a instalace nápisů nejsou levné. Zároveň je třeba zajistit elektrické napájení. Na větší vzdálenost pak nápisy nemusí být tak dobře viditelné – je třeba zvolit optimální velikost pro dané účely.
Navíc má tato forma reklamy omezené možnosti personalizace. I když lze vytvářet různé styly, přesto jde zpravidla o jednoduchý design. Některé detaily proto nelze realizovat. Ovšem pro ztvárnění názvu firmy či krátkého reklamního sdělení jde o vhodné řešení.
Závěr
LED nápisy jsou populárním a efektivním prostředkem pro propagaci firmy. Zejména díky vysoké viditelnosti, nízké spotřebě energie a dlouhé životnosti. Přestože existují i určité nevýhody a omezení, tyto nápisy jsou efektivním nástrojem. Vždy je však třeba dobře zvážit potřeby a cíle, dle kterých pak lze vybrat velikost, design, provedení a umístění reklamy.