Digitální éra nabízí mnoho výhod, jednou z nich je i to, že každý má možnost prezentovat svou práci na celosvětové úrovni. S tím však přichází i velká konkurence – stát se úspěšným fotografem tedy vyžaduje více než jen zachytit okouzlující okamžiky. Správná marketingová strategie je klíčem k úspěchu a marketing pro fotografy je specifický především tím, že vizuál musí být naprosto dokonalý. Nabízí se několik dalších významných aspektů, na které byste se jako fotograf měli zaměřit.

Definování cílové skupiny

Prvním krokem při budování marketingové strategie by mělo být definování cílového publika. Zamyslete se, kdo jsou vaši ideální klienti. Jaké jsou jejich představy a přání a jakým způsobem je můžete splnit? Jakmile přesněji pochopíte, jaká je vaše cílová skupina, můžete tomu přizpůsobit svou komunikaci, kampaně a celkový marketing.

Silný web a portfolio

Internet je v dnešní době významným zdrojem informací, většina lidí ho využívá jako první, když potřebují něco najít. Proto byste se měli zaměřit na svou online prezentaci. Základem je web a portfolio, které je vaší vizitkou. Můžete tak prezentovat svou nejlepší práci, ukázat svůj jedinečný styl a komunikovat s potenciálními klienty.

Abyste byli úspěšní, je důležité, aby byl web vizuálně atraktivní, uživatelsky přívětivý a obsahoval výhradně relevantní informace o vašich službách.

Každý živnostník má samozřejmě na práci moře povinností a tak je často marketing pro fotografy opomíjenou částí podnikání. Výhodou fotografů je ale to, že často stačí svou odvedenou práci “jen správně nasdílet”.

Pokud sami na tvorbu webu nestačíte nebo chcete, aby Váš web byl opravdu propracovaný, nechte si vytvořit web od odborníků z Firmy.cz 

Rozšiřte své pole působnosti

Mít vlastní web je skvělé, ovšem mnoho lidí na něj jen tak nenarazí. Proto je důležité dát o sobě vědět. S tím vám pomohou sociální sítě, které jsou neodmyslitelnou součástí marketingové strategie. Vyberte si platformy, které nejlépe odpovídají vašim potřebám a cílové skupině. Poté na nich aktivně budujte svůj profil. Pravidelně sdílejte svou práci a interagujte se svými sledujícími. Tak můžete oslovit širší publikum.

Marketing pro fotografy stojí na fotkách!

Ať už se rozhodnete prezentovat se kdekoli, naprosto stěžejní je kvalita obsahu. Sdílení fotografií je samozřejmost – přidat k tomu však můžete pohled do zákulisí, příběh za fotografiemi či užitečné rady pro ty, kteří sledují vaši práci. Vždy dbejte na to, aby byl obsah autentický a odpovídal vaší značce. Tak můžete cílit na vhodné potenciální klienty.

Pokud chcete, aby každý hned věděl, že je daná fotka vaše, určitě nezapomeňte na vodotisk.

Osobní interakce a networking

Online marketing je silným nástrojem, rozhodně to však není všechno. Myslete také na osobní interakce s klienty a networking. Vyrazte na setkání fotografů, workshopy, hledejte události, kde můžete potkat potenciální klienty a své kolegy. Osobní setkání pomáhají budovat důvěru a vytvořit hlubší spojení. Navíc jde o další způsob, jak o sobě můžete dát vědět.

V momentě, kdy budete chtít svoji práci prezentovat i offline, možná se vám bude hodit mít svůj vlastní neon na míru, díky kterému si vás budou moct lidé zapamatovat.

Tvorba odborného obsahu

Práce fotografa je více než jen hledání správné kompozice a mačkání spouště – neváhejte proto předat své know-how dál. Odborný obsah dokáže zaujmout, může jít o blogové články, videa či podcasty. Prostřednictvím tohoto obsahu můžete ukázat své znalosti a profesionální přístup k fotografování. Můžete sdílet různé tipy, triky a rady, které mohou být pro vaše sledující přínosné.

Kreativní kampaně a soutěže

Vytvořit kreativní marketingovou kampaň není zrovna snadné. Ovšem povědomí o svých službách můžete rozšířit díky uspořádání soutěže. Jde o způsob, jak angažujete své sledující a můžete je motivovat ke sdílení vašeho obsahu.

Aktuálnost a optimalizace

Kvalitní marketing je neustálý proces – je třeba veškeré informace udržovat aktuální. Pravidelně aktualizujte svůj obsah, sledujte marketingové trendy a přizpůsobte jim své portfolio. Reagujte také na zpětnou vazbu od klientů. Buďte otevřeni novým strategiím a nebojte se optimalizovat své postupy a stále svou prezentaci vylepšovat.

Svět je plný možností, proto je obtížné zaujmout zrovna svou prací. Ovšem profesionální služby v kombinaci s precizním marketingem vám umožní efektivně prezentovat svou práci a oslovit to správné publikum. Buďte kreativní – věnujte se svému obsahu a klientům, kteří jej s oblibou sledují. Ať jsou vaše fotky a práce vidět!