S reklamními totemy se můžeme setkat zejména v městském prostředí, kde slouží jako významný nástroj pro vizuální prezentaci firem. Jde o výrazný reklamní prvek, který přitáhne pozornost a umožňuje tak zvyšovat povědomí o dané značce.

Viditelná reklama

Reklamní totemy jsou strategicky umístěné na frekventovaných místech. V kombinaci s velkou velikostí a výrazným designem jde o efektivní reklamní nástroj. Může jít o malé totemy, které dotvoří venkovní prostředí kolem firmy. Ovšem zároveň může jít o opravdu velkou konstrukci, která zaujme z velké dálky.

Na totem lze přitom uvést libovolné informace. Oblíbenou volbou je jednoduché provedení, kdy cedule nese název firmy, většinou včetně loga. Jde o jednoduchý způsob, jak o sobě dát vědět veřejnosti. Ovšem využití najdou i jako orientační systémy či místo, kam kromě názvu společnosti lze uvést i další informace – nabídku služeb, otevírací dobu a podobně.

Totemy lze navíc využít i jako prostor pro umístění dalších reklamních prvků – bannerové reklamy, světelných panelů, informačních tabulí a podobně. Tím lze navýšit celkovou viditelnost a efektivitu reklamní kampaně.

Statická reklamní plocha

Jednou z možností jsou klasické stojany s reklamní plochou. Jde většinou o vertikální sloupy, na kterých je připevněn reklamní panel nebo jednoduchá tabule s tištěným obsahem. Vyrobit je lze z rozmanitých materiálů, s tím souvisí také vzhled a životnost. Tato varianta je ideální pro statickou prezentaci grafických prvků a informací.

Design lze snadno přizpůsobit potřebám firmy. Výroba je relativně jednoduchá, ovšem nevýhodou může být omezená možnost aktualizace obsahu. Jakmile totiž panely jednou natisknete, nelze je jen tak upravit. Proto jsou využívány zejména pro prezentaci jména a loga firmy.

Digitální reklama

Další variantou jsou digitální reklamní totemy. Ty nabízí moderní a interaktivní přístup k reklamě. Jsou totiž vybaveny LED nebo LCD displejem a umožňují tak promítání libovolného obsahu – ten může být i dynamický. Lze tak přehrávat videa, animace, různě prezentovat a aktualizovat obsah. Zákazníky tak zajmou mnohem snáze, zakomponovat lze i interaktivní prvky.

Nevýhodou může samozřejmě být vyšší pořizovací cena. Zároveň je třeba zajistit technickou podporu, ovšem zejména do různých obchodů je tato možnost perfektní volbou.

Umístění reklamy

Strategické umístění je zejména ve venkovním prostředí. Právě tam mají totemy největší účinek. Lze je totiž umístit před vstup do obchodu, do restaurace, hotelu a podobně. Často stojí i na náměstích a dalších veřejných prostranstvích. Právě tam totiž zaujmou chodce, čímž se šíří povědomí o vaší firmě.

Samozřejmě lze využít i interiérové umístění, nejčastěji v různých obchodních centrech a rozsáhlejších komplexech. V tomto případě cílíte přímo na zákazníky, kteří vyrazili na nákupy. Můžete tak zaujmout jejich pozornost a nabídnout své služby či produkty.

V neposlední řadě pak lze tento typ reklamy umísťovat ještě v blízkosti dopravních tepech a podobně frekventovaných míst – poblíž silnice, železniční či autobusové zastávky. Zde je velký provoz, více lidí si tak vaší reklamy všimne.

Aktuální trendy

Jedním z hlavních trendů v této oblasti je integrace interaktivních prvků. Totem lze vybavit displejem, přehrát video, zařadit interaktivní obsah a mnoho dalšího. Dotyková obrazovka, senzory pohybu a další technologie vybízí uživatele k interakci. Totemy jsou tak atraktivnější, umožní cílit na určitou skupinu lidí a více zaujmou.

V této době je navíc kladen důraz na udržitelnost, proto se objevují ekologické a energeticky úsporné reklamní totemy. Například využívají solární panely pro napájení, úsporné LED technologie, šetrné materiály a podobně.

V každém případě je důležité vybírat finální design dle cíle reklamní kampaně. Rozhodující je samozřejmě i rozpočet s případně náklady spojené s údržbou. Nicméně nabízí se rozmanité možnosti, jistě tak vyberete to pravé.

Závěr

Reklamní totemy jsou velmi výrazné a dokážou spolehlivě upoutat pozornost. Navíc je lze personalizovat a jsou značně flexibilní. Ať už zvolíte klasické reklamní cedule, či se rozhodnete pro modernější řešení. Jde o důležitý nástroj v marketingu, který nabízí efektivní způsob propagace značky.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *