Světelné pylony mají ve veřejném prostoru různé funkce. Primárně jde o místo, kde může zářit vaše reklama. Jde o vysoké sloupy, které jsou osvětlené a upoutají tak pozornost. Najít je lze přitom v různých lokalitách, nejčastěji v exteriéru.
Pylony jako významný prvek
Světelné pylony se nachází ve venkovních veřejných prostorech. Jejich hlavní funkcí je poskytnutí informací o produktech a službách, či jednoduše celé firmě. Bývají umístěny na strategických místech, aby byly vždy dobře vidět. Výrazný design a jasné světlo zajmou potenciální zákazníky a pomohou lidem zapamatovat si vaši značku.
Účel a funkce
Světelné pylony mohou sloužit různým účelům. Jejich úkolem je jasně a přehledně informovat. Záleží však pouze na vás, co se na panel rozhodnete umístit. Může jít o logo, krátký nápis, ale i obsáhlejší informace či třeba navigaci. Lidé se tak mohou lépe zorientovat a najít to, co hledají.
Nicméně výrazné pylony mohou sloužit jednoduše jako reklama, pokud chcete být vidět. Díky strategickému umístění na frekventovaných místech je zajištěna vysoká účinnost reklamního sdělení. Ať už informujete o svých produktech, službách či akcích.
Častokrát se tento typ pylonů používá i při sportovních akcích. Letos se můžete těšit na MS v hokeji u nás v České republice, kde bývají pylony použity, například jako informační tabule s rozpisy zápasů.
Estetické prvky
Správným výběrem a návrhem decentního designu může pylon sloužit také jako estetický prvek, který přispěje celkovému vzhledu prostoru. Pokud vše totiž správně sladíte, reklamní prvek skvěle zapadne do prostoru a stane se součástí vaší vizuální komunikace. Vybírat můžete z různých barev, materiálů a stylů – lze tak nechat pylon splynout s okolí, či naopak vytvořit kontrast a zaujmout. Koho zajímá světelná reklama, nemůže pylony vynechat.
Umístění světelných pylonů
S pylony se lze setkat v podstatě všude. Může jít o decentní doplněk městského prostoru, ale i výraznou a velkou reklamu poblíž silnic.
U silnice poskytují pylony základní informace řidičům a často slouží také jako navigace. Můžete tak oslovit potenciální zákazníky, kteří třeba jen zrovna projíždí daným místem. Takto velká reklama osloví mnoho lidí.
Podobně to pak funguje v nákupních zónách a obchodních centrech. I zde se pylony vyskytují často. Opět jde o velký reklamní prvek, který upoutá pozornost a dá zákazníkům základní informace.
O něco jinak pak vypadají tyto prvky v prostorách města, u různých budov a podobně. Zpravidla se jedná o menší cedule, které nenarušují okolní prostor, přesto však dokážou zaujmout. V tomto případě se vyplatí pečlivě vybírat design, aby pylon opravdu zapadl do dané lokality a zpříjemnil celkový zážitek z návštěvy místa.
Výhody
Světelné pylony nabízí atraktivní design. Jde o výrazné panely, které jsou velmi dobře viditelné za každých podmínek a zvyšují tak povědomí o vybraných produktech či službách. Strategické umístění pak zaručuje vysokou efektivitu.
Nicméně najdou se i určité nevýhody. V některých prostorách není možné umístit tak velký reklamní prvek. Nemusí jít pouze o velikost – pylony totiž určitým způsobem narušují estetiku daného prostředí. To lze však minimalizovat návrhem optimálního designu. Nicméně nenápadný design již nepoutá tolik pozornosti.
Zároveň je třeba počítat s tím, že provoz něco stojí – je vhodné volit energeticky úsporné technologie, které šetří životní prostředí i peněženku.
Závěr
Reklamní pylony mohou být různou podobu. Hodí se zejména do exteriérových prostorů, jelikož jsou mnohdy velké a jejich hlavním cílem je jednoduše zaujmout, například logem firmy. Ovšem obsahovat mohou i další informace. Jde o výrazný reklamní prvek, který zaujme i z dálky.